HONDA GL1800 GOLD WING

KIMAGASLÓ TELJESÍTMÉNY
ERŐFESZÍTÉS NÉLKÜL

MIÉRT SIKLANA, HA
REPÜLHET IS?

Az igazi, az egyetlen.

Egyedülálló személyiség és teljesítmény – a Honda Gold Wingnek nincs párja széles e világon.

Ha leszedjük az idomokat, egyből feltárul az ultramodern, innovatív műszaki alap, ami a túrákat és a cirkálásokat egyaránt életre szóló élménnyé varázsolja. (A képen látható modell eltérhet az európai kiviteltől.)

ERŐS ÉS STABIL

A minden ízében újragondolt és újratervezett futómű kezelhetőség, menetkomfort és fordulékonyság tekintetében is új szintre emeli a modellt.

A korábbinál jóval könnyebb, alumíniumból készülő váz hihetetlenül fordulékonnyá teszi a Gold Winget, amiben a klasszikus teleszkópvillát leváltó, új, dupla lengőkaros első futóműnek is nagy szerepe van. Ez utóbbi 30 százalékkal kifinomultabban működik, mint elődje, így a legváltozatosabb körülmények közepette is kényelmes utazást garantál.

Beállítására a fejlett TFT-képernyő ad lehetőséget, pontos tájékoztatással segítve a hangolást.

Kényelem. Mindig, mindenhol.

Hátul módosított Pro-Arm lengővilla és egyedi Pro-Link himbarendszer felel a kiváló csillapításért, a rugó-előfeszítés pedig elektronikus szabályozású, hogy mindig a terhelésnek megfelelő legyen a futómű-geometria.

A kettős kombinált fékrendszer mindig az aktuális viszonyoknak megfelelően osztja el a fékerőt az első és a hátsó kerék között, így a vezető minden helyzetben magabiztosan lassíthat.

A HATOS FOGAT EREJE

A Gold Wing ereje függővé teszi a pilótákat – képtelenség ellenállni neki.

A vadonatúj, hathengeres, hosszában beépített, 1833 köbcentis, fekvőhengeres blokk legnagyobb forgatónyomatéka nem kevesebb, mint 170 Nm (5500 f./percnél), ebből fakad a Honda Gold Wing nyújtotta különleges vezetési élmény. Az elődjénél 6,2 kg-mal könnyebb, hengerenként négyszelepes, Unicam vezérlési rendszerrel és elektronikus gázmarkolattal felszerelt egység további előnye, hogy elképesztően rugalmas, még autópálya-tempónál is azonnali vehemens gyorsítással reagál a gázadásokra.

KIFINOMULT HAJTÁS

A harmadik generációs, hétfokozatú dupla kuplungos automatikus váltót (DCT) kifejezetten nagy távolságú cirkáláshoz fejlesztettük.

A DCT hihetetlenül gyors és kifinomult váltásokkal emeli a menetkomfortot, tulajdonképpen egyáltalán nem szűnik meg a hajtás a kapcsolások ideje alatt. A pilóta három üzemmód közül választhat. MT állásban – a kormányon elhelyezett gombokkal – maga kapcsolhat a sebességfokozatok között. A takarékos D üzemmód városban és autópályán ideális, míg az S állás sportosabb motorozáshoz passzol. A magával ragadóbb motorozás érdekében ilyenkor az Automatic S mód kissé magasabb fordulatszámra engedi pörögni az erőforrást a felkapcsolások előtt, és hamarabb visszakapcsol fékezésnél, hogy intenzív motorfék segítse a vezetőt.

Az intelligens erőátvitel

D üzemmódba kapcsolva a DCT felismeri, hogy milyen környezetben motorozik (pl. városban vagy szerpentinen), és ennek megfelelően hangolja a motorkarakterisztikát. Ráadásként start&stop rendszerrel szereltük fel a Gold Winget, ami a takarékos működés jegyében három másodperc üresjárat után leállítja az erőforrást, majd a gázmarkolat elfordításakor automatikusan újraindítja. Nagy könnyebbséget jelent a Hegymeneti Asszisztens is, hiszen lejtőn állva nem engedi előre vagy hátra gurulni a motort.

A hétcolos TFT-képernyőnek köszönhetően minden információ a pilóta rendelkezésére áll a gurulások során. A hangvezérlés (Voice Control) és a Bluetooth®-kapcsolat segítségével a telefonján található adatokat is elérheti, sőt a készüléken tárolt zenéket is lejátszhatja.

Az innovatív megoldások sora a rövidebbé tehető váltófokozat-áttételekkel folytatódik. Lassú haladásnál a rángatás nélküli kapcsolások érdekében rövidebbé válnak, míg nagy sebességnél az alacsonyabb motorfordulatot szem előtt tartva hosszabbá válik az áttétel.

Beindít és felvillanyoz

Kifejlesztettünk egy különleges szerkezetet, az Integrált Indítógenerátort (Integrated Starter Generator, ISG), ami több feladatot lát el. Indulásnál életre kelti az erőforrást, menet közben áramot termel, A Gold Wing előre és hátra is tud lassan gurulni, ami nagy segítséget jelent parkolás közben.

DCT kizárólag a Tour változathoz, légzsákkal együtt rendelhető.