A Honda CBR1000RR-R Fireblade SP fogadja a Red Dot Design Museum látogatóit

A CBR1000RR-R Fireblade SP motor ultramodern formavilágával és kimagasló, mégis könnyen uralható teljesítményével kivívta a Red Dot Award döntőbizottság elismerését. Az évente odaítélt Red Dot Award Product Design díjjal a nemzetközi piacon megtalálható termékek kiválóságát értékelik.

Vadállat a kifutón - osztatlan siker a Fireblade javára

A Red Dot 2020 díjjal elismert CBR1000RR-R Fireblade SP a legendás Fireblade család legújabb, legmodernebb tagja. Tervezésekor a „Versenyre született” jelmondat határozta meg a mérnökök munkáját, s olyan motorkerékpár született, ami páratlan teljesítményt nyújt a versenypályán, emellett radikális formaterv jellemzi. 

A Red Dot zsűrije összetett szempontok alapján döntött. A formavilág tanulmányozása mellett a vizsgáló bizottság hosszú napokon át tesztelte a Fireblade-et, hogy teljesítményéről és használati értékéről egyaránt képet kapjon.

Peter Zec, a Red Dot tulaja hozzáfűzte: „Ha a Hondára gondolok, elsőként mindig a motorkerékpárok jutnak eszembe. A Fireblade nemes egyszerűséggel azért nyert, mert a Red Dot döntőbizottsága imádta, azt pedig tudni kell, hogy igazán őrült döntéshozókról van szó, közöttük egy profi motorversenyzővel, és a végsőkig próbára tették a motorkerékpárt. Nemcsak a dizájn elismerésre méltó, hanem a teljesítmény is, ez a legfőbb oka annak, hogy neki ítéltük a Red Dot díjat.” 

A vezetési élmény nagykövete

A Red Dot zsűrijét első sorban a Honda CBR1000RR-R Fireblade SP harmonikus formavilága és aerodinamikája győzte meg, és természetesen az a kimagasló teljesítmény, amely a Fireblade családot jellemzi.

A minimalista stílusban fogant orr-rész, az agresszív, meredeken ívelő oldalidomok és a megnövelt méretű alsó elemek éppúgy hozzájárulnak a kategória legjobb légellenállási együtthatójához, mint a gondosan formált légbeömlők és -légterelők. Az aerodinamikai hatékonyságot fokozó szárnyak a Honda MotoGP-versenygépéről (ti. RC213V) érkeznek, s azon túlmenően, hogy még látványosabbá teszik a formavilágot, a leszorítóerőre és az úttartásra is kedvező hatással vannak. Ez rendkívül fontos, ugyanis minden idők legizmosabb soros, négyhengeres, feltöltő nélküli Honda-erőforrása bújik meg a vázban. 

Satoshi Kawawa, a Honda motorkerékpár-üzletágának vezetője elmondta: „A CBR1000RR-R Fireblade SP arra született, hogy versenyeket nyerjen minden kategóriában, beleértve a kisebb viadalokat és a nemzetközi futamokat is. Ezt a célt szem előtt tartva határoztuk meg a formavilágot és a stílust – a legapróbb részleteket is a kimagasló sebesség és teljesítmény, valamint az aerodinamikai hatékonyság jegyében dolgoztuk ki. Óriási megtiszteltetés, hogy ilyen nagy presztízsű díjjal ismerték el munkánkat.”